onsdag 4 juni 2008

Det tar aldrig slut!

Tänk att saker som inte är bra alltid går i serier och i går fick jag så jag baxnade. Först var det datorns hårddisk som chrashade häromdagen, sedan var det fel skypetelefon som jag köpt. Så, medan jag stod och strök, sa det POFF-PYSSSSS och så sprutade ångan ut ur ventilen på mitt strykjärn. Och, värst av allt, när jag åkte till massören glömde jag min nalle och medan Åke var dit och hämtade mig, också utan nalle, hade Kent varit upp och ringt på vår dörr och sedan försökt nå oss på nallarna!. Han hade varit en tur till Malmö och när vi inte var hemma och inte svarade åkte han vidare mot Göteborg. Där missade jag en kram!


Nå, den nya dator jag köpte fungerar nu bra efter att vår vän Lars varit här tre (3) eftermiddagar/kvällar och fixat (se bild) och att jag hittat en bra, billig Skypetelefon hos Netonnet men strykjärnet pyser fortfarande åt mig trots att vi bytt packning en gång. Åke ska försöka byta mot en annan packning han har i sina gömmor och så får vi hoppas det fungerar igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej *ler* Vem tusan är Martin?
Jag trodde jag var där och fixade datorn! He he Lite skäm och lite allvar. Jag sitter på X2000 på väg norröver men inte lika långt uppsom ni. Läs gärna på min b logg om senaste tidens eskapader...
www.swedhawk.wordpress.com
HaDe bra så hörs vi!
Lars