söndag 23 november 2008

Det är vinter i Skåne







Tänk, i fredags snöade det! Visserligen bara lite men ändå så pass att jag inte tyckte om att måsta gå och handla i yrsnön. Jag började fundera på om vi skulle ha flyttat längre söderut men jag ser att det inte är speciellt varmt i Frankrike hos Emelie heller. Bara 4 grader just nu. Vi har +2 och det droppar från taken så hoppet finns att det blir bra igen. Jag ser att Cypern har +23! Tänk vad Gunilla o Gunnar ska ha det skönt i värmen.
Nu har jag tagit bilder på mig i mina två par nya glasögon och de klipper jag in här så får ni se. Inga dumma kommentarer sedan bara om att jag ser ut si eller så. Jag är nöjd med dem. De svarta har orange insida på skalmarna och de andra är i svagt rosa metall med glitter i utkanten. Åkes nya glasögon bör väl vara klara i början på kommande vecka och sedan går vi omkring och ser för mycket igen. T.ex. damm och smutsiga fönster.


Jag har satt upp en ny stjörna i vardagsrumsfönstret. Den är faktiskt riktigt snygg och står på träfot. Jag sätter in ett foto på den med. Senare i veckan ska jag hämta upp resten av adventssakerna från källaren.

Inga kommentarer: