torsdag 15 september 2011

Tandläkaren var det, ja! Och förändring av vardagsrummet.

Så är då hälften av de grottor tandtrollen mejslat ut i mina gaddar lagade. Det tog en timme och gjorde inte ont alls. Inte ens stora bedövningssprutan kändes, Därför älskar jag min tandläkare men nu har han en del att leva upp till när resten av hålen ska fixas.

På kvällen efter tandläkarbesöket satt Åkeo jag ute på balkongen och fikade och då såg kvällshimlen över Norra berget ut så här,

När jag morgonen efter drog upp sovrumsgardinen, såg jag dimman dra in över havet och inom en halvtimme var det rena ärtsoppan ute.

I måndagskväll kom Kent, Micke o Anette och P-O till oss på 52-årstårta och jag passade på att utnyttja deras smarthet och muskelstyrka till att förändra vardagsrummet. Vi svängde på soffan och ställde TVn mot väggen i st.f. mot fönstret. Det blev mycket rymligare och luftigare. Nu saknar vi bara en fåtölj och jag har hittat en på Blocket som jag hoppas vi får köpa. Det var en kvinna som hunnit före mig men hon skulle bestämma sig i helgen. Säljaren hade lovat vänta på hennes beslut, så jag får lugna mig tills på måndag.


Slut för idag. Ha det bra/MargS

1 kommentar:

inghem sa...

Jaa stort blev det! Jättefint.