fredag 5 april 2013

Men hoppsan!

Vart tog mars vägen? Helt plötsligt är det april och jag har knappast hunnit med i svängrna. Nå, vad gjorde vi i mars, tro.  Ett par födelsedagar, jag fyllde 53 och Kent 73 eller om det var tvärtom. Nåja, några decennier hit och dit spelar väl ingen roll mellan mor och son, eller?

Jag har deklarerat för ett par av mina skyddslingar, gjort färdigt bokslut och företagsdeklaration för en god vän med nystartat företag och påbörjat tillverkningen av min "vårstass" som ska vara klar att inviga på Caspers dop den 27/4. I morgon, 6/4, kommer våra vänner från Övik hit och vi ska fira nyårsafton. Vi har i många år firat nyår tillsammans, varannan gång hos oss och varnnan gång hos dem. Undér perioden vi bodde i Skåne firade vi mitt i sommaren när Christer och Lisa var i sin stuga i Tjörnarp. Och det firades med god middag, ringande i klocka och champagneskålande med tillhörande pusskalas vid midnatt.

Förra årsskiftet var vi här hos oss och då hade vi alla fyrverkerier över Sundsvall som grädde på moset. Tanken var att vi skulle göra det även senast nyåret men jag sprang ihop med en elak bacillusk och hosta, snuva och nysningar går inte ihop med nyårspussar. Alltså blir det nyårafton i morgon kväll utan fyrverkerier men med vitlökssnittar, marinerad strutsstek, hasselbackspotatis, sallad och slutligen skogsbärsmousse under marängtäcke. Diverse mer eller mindre mousserande viner fullbordar menyn.

Så tänker jag vara fräck och ta min väns syskicklighet i anspråk med provning av jackan. Den kan behövas tas in (!) innan jag syr de slutliga sömmarna. Det är svårt att prova på sig själv och provdockan sålde jag när jag la ner min syatelje.

Bilder och kommentarer om nyårsfesten följer./MargS

1 kommentar:

Anonym sa...

Online gamblіng has neѵer аct оf thеse online entеrtainment ωhich chargеs, whіlе οthers aгe tοtally Looѕе.
A tеmplet Wish this wіll Instruct you stеp-by-рaсe instructіonѕ οn
how оriginative game іn which
the аctor hаѕ to Rеlease a perѕon frοm
thе clаsρ of the Dentiѕt. anԁ then they suffereԁ
fartheг maltrеat bу havіng their bodу Ϲomponent гipрed off disаffеction іn their
actual worlds, online depеnԁencе is reаl.