lördag 24 januari 2009

Hurraaaaa!

I förrgår levererade Åke fuskpälsen till Ellie och eftersom hon inte ringt och klagat på något är den nog till belåtenhet. Dubbelhurra-hurra! Nu ska jag börja med mina egna plagg. Jag har tagit fram tyger och mönstertidningar och ska börja rita så snart jag skrivit klart detta.
Åke är på väg till apoteket för att hämta ut diverse mediciner som håller på att ta slut för honom så jag får en lugn stund med fri tillgång till rit-(köks)bordet. Är det något jag saknar från Sundsvall förutom medlemmarna i min familj, så är det mitt stora, härliga klippbord. Vi har mätt och funderat och vi får se om det löser sig så småningom med en nedfällbar bordsskiva på väggen ovanför gästsängen.

För några dagar sedan fotade jag av en hög med kläder som jag inte vill ha längre och jag tror jag ska göra en Blocket-annons och försöka sälja dem. Förhoppningsvis kan det ju bli några extra småslantar till Cypern-fickpengar. Vi har funderat över vad vi ska göra med tidningen medan vi är borta men i går kom lösningen via post. Det visar sig att vår prenumeration löper ut den 3/3 och jag har skrivit till redaktionen att vi inte förnyar den förrän vi kommit hem igen. Smart vá? Där spar vi en drös pengar. Visserligen blir vi utan morgontidning 14 dagar innan vi far men det tar vi som en test över hur mycket, eller litet, vi saknar den. Vi kanske struntar i att prenumerera helt och hållet. Det finns ju två dagliga gratistidningar här nere. Metro som redovisar allmänt från Skåne och City som mest handlar om Landskrona och så kommer Lokaltidningen en gång i veckan. Det borde räcka tycker jag och så kan man ju kolla nätet.

Vår resebyrå ringde nyss och talade om att vi får lite längre väntetid i München på hemvägen men so what! På hemvägen har man ju ingen speciell brådska. Om vi sitter två eller tre timmar i München kostar ju inget extra. Fast det är klart, jag får ju längre tid på mig att snoka runt i taxfree! Och det kan vara farligt för plånboken.

Nu ska jag börja ägna mig åt mina mönster. Jag visar bilder på plaggen när de är klara.
Ha det så gott.

Inga kommentarer: