fredag 30 januari 2009

Ortopedteknikerbesök (phu, vilket ord!)

I onsdags var jag hos ortopedteknikerna på Helsingborgs lasarett. Jag fick en korsett som stöd för min trötta rygg och så pratade vi om knästöd för vänster knä som viker sig utan förvarning och orsakar kraschlandning på näsan. Det enda som kunde hjälpa skulle dock medföra att jag inte skulle kunna böja benet alls och det ville de inte rekommendera och jag ville inte heller ha ett sådant. Teknikern tyckte att jag skulle avvakta effekten av korsetten, för han trodde mycket av problemen kommer därifrån. Han ville också att jag skulle be om en röntgen av knät med omgivning.

Så tittade han på mina fötter och konstaterade att jag går snett på fotbladen. De lutar innåt. Jag ska alltså be dr. Lena om remiss för att få inlägg i skorna. Och det ska jag göra på måndag när jag har telefontid med henne. Sedan återstår att se vilka skor som fungerar att lägga in dessa inlägg i. Jag har varken råd eller lust att köpa en hög nya skor också. Dock har jag bestämt mig för att köpa ett par riktiga "tennis"-skor att promenera i. De jag har är gamla och nedgågna. Ska kolla med Gunilla hur priset på skor ligger på Cypern jämfört med här. Tidigare var det ju en rätt stor prisskillnad men efter att de gått över till euro har det mesta visst blivit dyrare.

Efter ortop.-besöket åkte vi till L-O och Margareta Sandström och fikade. Vi talade om vår semsterresa till Cypern och som alla andra blev de vederbörligen avundsjuka. Eftersom det verkar som om Peter och Marie inte kan komma ner och inte Palle och Ingrid heller, så bjöd vi ner Sandströms och de nappade direkt på anbudet. På torsdag den 12/2 kommer de hit på middag och då ska vi titta på Gunillas dvd-film om Marathounta så de vet vad de har att se fram emot.

Nu ska jag klippa till ett par linnebyxor och sedan ska jag sy dem samt de två tunikor som redan är klippta. Dagens program är alltså spikat fram till 16.00 då Top Modell Australien börjar på TV3 och det brukar jag följa, för det är roligt att se hur det går till bakom kulisserna på modellmarknaden.

Ha en bra dag för det ska jag ha./M.

Inga kommentarer: