torsdag 12 februari 2009

Mitt i natten

Håhå jaja, klockan är 00.28 och här sitter jag. Det är inget som är fel, jag är bara inte sömnig. Det är också länge sedan jag skrev så jag tar och kritar ner några rader. Jag har som jag väl tidigare berättat, levererat "Kaksmulans" fuskpäls och nu håller jag på med en bunt egna kläder som jag vill ha till vår resa. Visserligen har jag sommarkläder men det är alltid kul att få nya. Jag har klippt två tunna, sladdriga tunikor, två linnen i jersey, en kjol + ett par byxor + ett par shorts + en byxkjol i linne, och i morgon ska jag klippa ett tunnt linne med straps till axelband och en rynkning fram. Det var klippningen det och i helgen ska det mesta sys.

I morgon har jag tvättstugan och sedan är det dags för styrketräning och massage. På fredag ska jag gå till TechFuturum och konsultera deras hudvårdsexpert om att ta bort min mustasch. Visserligen är det vanligt att gamla tanter har hår i ansiktet men jag är less på min mörka skugga och ska höra om man kan göra något åt den. Rakning gör den bara mer framträdande så det är lönlöst.

Jag går och väntar på kallelse till ortopedteknikerna i Helsingborg igen för jag vet att dr. Lena har skickat in en remiss för att jag ska få prova ut inlägg i skorna för att hjälpa rygg och knän lite. Korsetten är ett bra stöd när jag står och ritar och klipper mönster men det blir varmt att ha den på länge. Den är också skön att ha när jag är ute och går. Däremot kan jag inte ha den när jag kör motionscykeln. Den är för stel när jag sitter framåtböjd för att inte få så stort luftmotstånd! (hihihi)

I tisdags var jag på målningen så klart och efteråt for jag till Karin P. (som jag köpte motionscykeln av) på fika och tjejsnack. Det är kul att släppa loss pratet ibland utan att någon karl sitter och tjuvlyssnar. Karin är busig för sin ålder (60+) och slängd i truten till max. Det är hon som matar min pc med fräckisar. En del så grova så jag bara tar en snabbtitt och raderar utan att sända vidare.

Nu tror jag att det får vara bra för i natt för nu känns ögonen lite sandiga.
Nattinatt och sov gott.

Inga kommentarer: