söndag 22 februari 2009

Nu är det söndag igen


Olivgrön kjol, svart tunika med olivgrönt mönster
Blekt gul kjol, aubergine tunika med blekgult mönster.

Håhå jaja, snön och stormen fösvann i förmiddags men efterföljdes av ösregn så jag "slapp" ta en promenad i dag med. I stället har jag sytt klart två kjolar och två tunikor till mig. Se bild.
Sen har jag sytt en svart kjol med vitt mönster men den är ej riktigt klar ännu, Bild kommer senare liksom på de kritstrecksrandiga linnebyxorna. Jag har också klippt en tunn, vit långskjorta och sökt fram mönster till en aqua-turkos top med drapering och till den blir det en mörkgrön kjol.

Nyss ringde Åkes kusin Berit från Bergsjö och berättade att "BomEinar", Åkes morbror, ligger för döden. Han är den sista av syskonen i den generationen av familjen Ward. Berit och hennes systrar vakar över honom medan hans kropp stänger av sig bit för bit.
Det kommer att kännas hemskt om vi hinner resa till Cypern innan en ev. begravning. Einar, Elin och Norråsen har ju varit en oas för vår familj ända från början. Nåja, vi ska alla......... osv.
Om vi inte kan närvara hoppas jag något av våra barn kan representera oss. Ev. Kicki som ju är rätt mycket i Bergsjö. Det är förståss grymt att önska att han ska leva tills vi kommer hem och lika grymt att hoppas att det går så fort att begravningen blir innan vi åker! Vilken tur att man inte behöver bestämma utan att naturen oftast tar dessa beslut utan vår inblandning.

Inga kommentarer: