fredag 27 februari 2009

Förbannad, arg, sur och även ledsen

I dag hade vi både tur och otur. Jag hade bestämt mig för att skaffa en liten mini-pc för c:a 3500. Så igår åkte Åke o jag runt och kollade på priser och prestanda och sen ringde jag Kent och hörde vad han tyckte. Men jag bestämde mig för att avvakta och kolla priser på nätet också. Och tur var det!!!! För i går kväll lade vår TV i vardagsrummet av! Den är bara 2,5 år så i morse ringde jag vår lokale TV-reparatör som kom hem och tog en titt och han dödförklarade den direkt.
Resultat: I stället för en leksak till mig fick vi lov att satsa pengarna i en ny TV. Vi struntade i att kolla runt efter priser och gick direkt till en elektronikaffär här i stan och där köpte vi en 32tums LG på inrådan av säljaren. Den skulle kosta 6490.- men vi hade rekommenderationer från rep-killen som brukar samarbeta med affären i fråga så vi fick den för 6000 och på köpet fick vi en spec. antellkabel och en förpackning rengöringssprit med tillhörande trasor.

Oturen var alltså att TVn pajade och att jag därför inte fick en mini-pc och turen var att vi inte hunnit köpa mini-pc redan.

Håhå jaja, sånt är livet. Som en berg och dal-bana.

Inga kommentarer: