tisdag 17 november 2009

Snart klart

Nu är allt kring pappa Oskars bortgång snart over and done with. På fredag ska jag träffa Jonas på banken för att betala de sista räkningarna och sätta över de kvarvarande medlen på mina syskons och mitt bankkonto.


Medan jag haft skrivkramp har jag i alla fall sytt en del. Bl.a. en svart kjol till begravningen och så en väska. Jag har sökt efter en stadig väska som inte far ihop som en säck när man ställer ifrån sig den men inte hittat någon. Så jag köpte tyg och foder och stadigt Viledon och sydde mig en väska. Jag tog mått på min lilla pc och klippte till väskan stor nog för att få plats med den och lite annat smått och gott man behöver ha med sig. Den blev jättebra! Så sydde jag en liten svart kuvertväska att kunna ha näsduk o dyl. i under begravningen. Min svägerska frågade om jag köpt väskan på Svenskt Tenn för den ar så snygg! Kolla på bilden - visst är den fin?
Det var ett litet men dock livstecken.Nu ska jag titta till min ranch. Byebye alla.

1 kommentar:

Janne sa...

Några dagar borde vi väl kunna hitta under våren för en minisemester i Danmark. Problemet blir väl att hitta kroer som har bra sängar ;-)