torsdag 26 november 2009

Torsdag

Jag överlevde mammografin och det var inte så illa. Sedan hade vi medlemsmöte och efter det styrelsemöte. Där bestämde vi att ordförande, sekreterare och jag skulle ses idag på förmiddagen och ordna med diverse minnesgrejor efter Bonnie. Så Salwa hämtade mig vid 9.30 och så for vi till Landskronapostens kontor och bestämde hur annonsen från oss skulle se ut och därifrån till banken för att sätta in pengar på njurfonden från föreningen. Medlemmarna hade bestämt de ekonomiska ramarna för detta.

När detta var avklarat gick jag till sybehörstanten och köpte diverse knappar, bl.a. till Ingrids skjorta. Till min glädje hade hon knappar i rätt färg och de var så söta, som små blommor.
Åke väntade på parkeringen utanför och så for vi och köpte frukostmat så vi kan bjuda våra besökande på rejäl frukost i morgon innan vi far till Burg. Jag var också in på Datapryl och beklagade mig över att min lilla husmus till miniOve hade dött. Utan vidare diskussioner fick jag en ny söt, grön liten minimus.

Efter hemkomsten fick jag ett anfall av arbetslust och innan jag hunnit hejda mig hade jag rört ihop en saffransbulledeg. När tiduret pep och talade om att degen jäst klart var min arbetslust borta men då fanns det ingen återvändo - det var bara att kavla och rulla bullar. De blev goda så jag känner mig nöjd med dagen.

Vi väntade våra gäster vid 20-tiden men just nu 17.35 ringde de från Linköping! Alltså kan vi inte vänta dem före 22-tiden. Gäääääsp, men inget att göra åt. Men nån sovmorgon kommer de inte att få i morgon, det lovar jag! Jag vill att vi ska vara iväg senast 9 så det så!!!!! För det är långt att åka och jag vill ha tid att vila lite inför lördagens kurs i Helsingborg.

Nu ger jag mig för idag.
Ha det...............

Inga kommentarer: