torsdag 22 april 2010

22/4 2010

Förkylningen har lämnat mig men kvar finns en tung tröttthet. Hoppas den viker snart för jag vill känna mig pigg. Solen skiner ju och jag vill orka vara ute. Jag satt på balkongen i solen en dag och tänkte inte på att vårsolen är stark. Jag blev lätt rödbränd men nu har det ändrats till ljusbrunt, så jag vill gärna fortsätta med gräddningen.

Karin Ekvall och Blixten på uteservering en lördag i april. Typiskt nog drog mörka moln in när vi satt oss ner. Utomhus så klart eftersom Blixten var med. Men vi hann fika klart innan det började regna. Karin och Lars vill att jag ska sy gardinerna till deras nya kontor, så innan fikat var vi där uppe och mätte fönstren.



Liten, nyklippt JohnJohn. Åkes kommentar:"Men titta, han har barrat!" Matte håller en kurs för förtroendevalda o. dyl. en kurs som hennes arbetskompis skulle hålla men hon fastnade i askmolnet i Barcelona.

Idag har jag börjat sy på en väska som Mickes Anette har beställt. Hon ska ha den att glassa runt med på deras semester i Turkiet. Tygets grundfärg är blågrå med stora magnolier som mönster.


Och så har Marie O beställt en klänning till ett bröllop i höst. Vi har börjat titta på snitt och mönster och ska snart bestämma stil. Extrapengarna som kommer in sätter vi in på resekonto.
Där hamnar också pengarna från auktionen av Eastborne Steel som gick under klubban i slutet av mars för 2000 kr.

Inga kommentarer: