måndag 23 augusti 2010

Jag glömde

berätta i mitt inlägg om "nyårsafton", att jag fick en fantastisk 70-årspresent av Christer och Lisa. Det är en stor fotobok om Afrika, dess natur och djur. Helt underbar! Det var en perfekt present till mig som alltid har drömt om att få göra en safari i Afrika. Nu kan jag resa runt i fantasin och titta på alla djur i t.ex. MasaiMara utan alla de strapatser en sån resa innebär.

För övrigt har det varit ganska lugnt på umgängesfronten. Idag har hösten offentligt börjat med en första träff med källargänget. Och förra veckan var vi till Sandströms på eftermiddagsfika och då träffade vi deras dotter Anna med familj. Anna och Mia är jämnåriga och var kompisar medan Sandströms bodde i Sundsvall. Nu bor hon i London med man och två barn och vi har nog inte träffat henne på ziljoner år så det var trevligt värre.

Den 2 september är det öppet hus på Vuxenskolan och jag ska vara där och visa några väskor och informera eventuellt intresserade om hur tillverkningen går till och hur vi tänkt oss lägga upp studiecirkeln. Det återstår att se om det finns några som tänder på kursen som kallas "Gör din egen väska". Den ska gå på 6 kvällar och det blir väl en liten men dock slant för mig som cirkelledare. Jaja, OK om det blir av och likaså OK om det inte blir nåt!

Det som lever får se/MargS

Inga kommentarer: