lördag 4 september 2010

I dag är det lördagen

den 4 september och det börjar märkas att hösten är på väg men än är dagarna varma och vi stitter på balkongen och fikar varje dag.

I torsdags var det Öppet Hus på Vuxenskolan och vi hade avtalat att jag skulle vara där och visa mina väskor och försöka få igång en studiecirkel i att göra sin egen väska. Men bara ett napp och det är en av damerna i fibrogänget som anmält sig. De flesta tror nog det är svårt och det är klart det ser svårt ut men bara man är noga så går det ganska lätt. Och lika glad är jag för att det inte blev någon cirkel. Den hade i så fall varit på kvällstid och jag vill helst sitta hemma och kura skymning med levande ljus och annat mys,

I dag har vi varit in till Malmö på Stoff och Stil och Biltema (så klart). Jag skulle bara köpa dragkedjor till några tröjor och jackor som jag skall fixa till åt ett par damer men som vanligt måste jag ju ta en runda kring, åtminstone, rea-borden och där hittade jag ett underbart plommonfärgat linnetyg. Det ska jag sy en kjol till mig själv av och om det räcker till så blir det en väst också. Jag hade faktiskt bestämt mig för att inte sy något mer i höst men, men...........Frestelsen blev mig övermäktig.

Annars då? Jo, visst ja, jag har städat i skåp och i källaren och plockat ihop diverse prylar vi inte har använt på evigheter, så sista lördagen i september ska jag försöka göra mig av med så mycket som möjligt på Lions loppis. Håll tummarna! Ett par lite finare grejor har jag lagt ut på Tradera, så får vi se om det finns nån därute som vill ha dem.

Jag går också i väntans tider (nej, jag är inte gravid!). Jag ska göra en övre ögonlocksplastik men väntetiden är rätt lång och jag är otålig! Så snart det är avklarat hoppas jag att vi får erbjudande om pluslägenhet i Timrå/Sundsvall. Jaa, vi har bestämt oss för att flytta tillbaks till Norrland. Jag mår visserligen bättre i kroppen härnere men inte i knoppen. Jag saknar barnen och barnbarnen mer och mer och man vet inte hur länge man har sig. Så jag vill ha närmare till mina kära och tänk så jobbigt för dem om vi väntar tills vi inte orkar fixa flyttstädning och packning och sånt. Själva den fysiska flyttningen av prylarna har Kent lovat hjälkpa oss med. Vi får väl hyra en större lastbil av något slag till det. Vi har ju tack och lov inte lika mycket saker nu som när vi flyttade hit och får jag rota runt några månader till ska det bli väsentligt mycket mindre!
Åke är väl inte lika sugen på att flytta tillbaka som jag är men även han saknar barnen och vännerna där uppe. Det är spännande att se vad som sker och hur fort det går. Jag håller er underrättade.

Ha det så gott/MargS

Inga kommentarer: