torsdag 6 oktober 2011

En trevlig helg som började 04.00 fredag 30/9 och slutade 16.30 måndag 3/10

i Jörlanda, Göteborg, hos våra vänner Peter och Marie Lindqvist.Vi åt o drack gott, gjorde sightseeingturer i omgivningarna och hade det allmänt mysigt. Vädret var omväxlande minst sagt. Inom bara ett par kilometers avstånd var det allt från strålande sol och hisnande vyer över havet till tjock dimma och sikt på 50 meter. Bl.a. hade Marstrand försvunnit med borg och allt!

Besök i den söta staden Kungälv med Bohus fästning i bakgrunden. 

 Åke och Marie utanför Bohus museum i Uddevalla.
 Vad kan ordet "gräns" betyda i olika sammanhang?
 Peter o Marie som badbrudar från förr.
  Simon, min goaste sängompis. Jag tänkte smyga ner honom i resväskan men värdinnan kom på mig.

Hemresan blev mer spännande än vi önskat oss. Vi skulle ha 30 min på oss för tågbyte i Stockholm men ett signalfel i Floda krympte det till 10 min. Snacka om sprintlopp upp o ner mellan perronger via rulltrappor o långa gångar och när Åke som siste man slängt upp sig och resväskan, startade tåget direkt. Där var det nära! Men i Sundsvall stod Micke o Anette och väntade,så sista etappen blev som planerad och vi var hemma som beräknar 16.30. Borta bra men hemma bäst/MargS

Inga kommentarer: