måndag 13 februari 2012

Blandad agenda

Idag har jag haft två viktiga möten för min s.k. huvudman, d.v.s. den dam som jag är god man för och två för mig själv.  Kl 9 fotvård. WOW, det är bland det skönaste som finns. Kl 11 sammanträffande  med fastigmäklarens fotografer hos min tant. Det var spännande att se hur de jobbade. Assistenten hade med sig en buss med inredningsprylar och hon stylade och fotografen knäppte. Hoppas det blev bra och att försäljningen av lägenheten går fort och till hyfsat pris. Och så det tuffaste mötet - jag var till polisen och anmälde tantens tidigare ekonomiska hjälp- eller snarare stjälpreda för förskingring av alla hennes pengar. Tråkigt att det skulle behövas men inget att göra åt, bara för tanten att bita i det sura äpplet och polisanmäla den som hon hade litat på.

Nyss var Kent och Maria hit. Jag behövde mäta Kent för den slängkappa jag ska sy till honom, att använda under Medltidsveckan på Gotland. Han, den ormen, berättae att han åker till Island nästa vecka! Snacka om avis jag är. Usch!!! De berättade också att Maria fått nytt jobb igen, hon stiger i graderna från ekonomichef till VD för Bussgods.Hon är helt otroligt duktig och vi är så stolta över henne.

Nu ska jag passa på att gnälla lite också.Min rygg har bestämt sig för att göra livet surt för mig. Det är den gamla skadan i ländryggen som spökar. Det är hemskt jobbigt att gå och kraften liksom rinner ur benen. Men det är bara att bita ihop för jag har varken lust eller tid att gå på sparlåga, så det så!
Nu ska jag sparka igång värmedynan och lägga mig med den under ryggen och slötitta på TV.Det blir 112 - på liv och död och  Det okända på 7:an.
Ha en bra kväll alla där ute/MargS

Inga kommentarer: