torsdag 23 februari 2012

Konstnär - jag?

Jag har kommit igång med målandet igen och gått med i Kollektivverkstan och det är superkul. Den första tavlan föddes när jag hittade en bild av en bro som påminde om den karavanbro jag besökte med Nina på Cypern. Så det blev en sammansmältning av de två bilderna och mitt minne och så här ser tavlan ut.












Jag har tagit på mig GodMansskap för en äldre dam och hon har ett fantastikst ansikte. Jag kände att jag ville försökta måla av henne och tog ett foto som underlag. Jag kan inte påstå att tavlan jag målade är speciellt lik henne men känslan finns där tycker jag. Så här ser hon ut i min tavla.

När den var klar och stod och torkade på en list i ateljen kom en av de som kan konst och som är van att ställa ut och sälja sin konst fram till mig och frågade om jag hade anmält mig till vernisagen på Galleri 13!
Vernisagen är på Kvinnodagen och motivet ska vara just olika kvinnor. Jag hade inte haft en tanke på att min tant skulle platsa på en vernisage så jag blev alldeles tyst men när hon framhärdade gick jag och anmälde mig! Det känns så spännande och så skrämmande, att främmande människor ska se och tycka till om mitt kluddande. Nu måste jag sätta ett pris på gumman också och då kan man sätta lagom för att kanske få sälja eller så tar man i som f-n för att få ha den kvar. Nå, tiden får visa vad det blir.
Hej då alla/MargS

1 kommentar:

Gloria sa...

Maggan, jag är imponerad. Mycket bra. Bron känner jag igen, så klart. Härligt!