onsdag 25 juli 2007

Ensamma igen

Ja, nu är vi ensamma igen. I går, tisdag, for töserna hem efter några intensiva dagar. Och hur roligt det än är att ha dem här så är det skönt när de far. Även om vi saknar dem som bara den så har vi vant oss vid ett liv i ensamhet utan att behöva ta hänsyn till andra. Att kunna springa runt i bara ingenting utan att behöva tänka på att det kan dyka upp ett barnbarn som chockas av att se mormor/farmor i bara mässingen! (HU!) Det stackars barnet kan få men för livet.

I dag har jag varit och fått massage igen. Det var tre veckor sedan sist och jag har saknat det för det är höjden av njutning. Det är ontskönt.

Vädret är omväxlande. Vissa stunder är det mörkt med tunga moln hängande över taken och i nästa stund skiner solen från en, nästan, klar himmel. Och när man slagit sig ner på balkongen med en kopp kaffe och nya boken så kan man ge sig den på att molnen kommer farande igen. Det verkar som om de står på lur bakom takåsen och väntar på mig.

I morgon ska vi fara till Löddeköpinge och Centrum Syd och köpa en liten kaffebryggare. En sån som Monica och Benke och även Palle och Ingrid har. En sån där man kokar vatten i en kokare och sedan häller över kaffet. Vi ska försöka få tag på en lagom storlek för två. Är vi fler som ska fika har vi den stora el-bryggaren. Och så ska vi fara till Lund och söka upp en affär för naturmedel som har den s.k. Fibro-massage-oljan. Jag har inte hittat den i Landskrona men jag vet att den finns i Lund.

Nu är det snart kväll och onsdagar är TV4-fakta-kvällar för mig.( Precis som för Mia.) Då är det först Women Doctors och sedan Riskförlossningar och slutligen en dokumentärserie om polisen i Australien. Viktigt, eller hur?

Inga kommentarer: