tisdag 17 mars 2009

I dag!

I eftermiddag reser vi. Buss o tåg till Köpenhamn för övernattning på Zleep hotell. Lämpligt namn på hotell eller hur? I går mailade jag till dem och bad om hjälp med problemet med Åkes insulin. Det ska förvaras i temp mellan 3 och8 grader och hur fixar man det på en dygnslång resa? Men jag fick svar från hotellet att vi får lägga in insulinet i kylskåpet i personalrummet över natten och frysklumparna får frysa till igen i deras frys. Där kan man tala om service!

I morgon blir det tidig revelj. Planet går 07,10 och vi ska vara vid incheckningen 90 min före avgång. Man kan checka in sig själv via automater i terminalen. Jag har aldrig gjort det förr men det finns väl anvisningar på plats och funkar det ej finns ju vanliga manuella incheckningar också. Sedan ska vi gå till godisaffären och köpa Marabou mjölkchoklad och Spansk Peppar till Gunnar som älskar dessa smarrigheter. Efter 1,5 timme melanlandar vi och byter plan i Wien. Det ska bli kul att ta en titt på deras tax-free också! (Jadå, jag ska hålla plånboken låst - tror jag.) Och ett par timmar senare är vi framme på Cypern.

Benny, vår blomchef under bortavaron, kom upp igårkväll för att få nycklarna och info om vad som skulle vattnas. Vi bjöd honom på fika och han satt här i drygt 2 timmar och snackade. Inte för att det egentligen gjorde något men han är dansk som pratar skånska och man blir mentalt trött av att försöka hänga med. När han (äntligen) gick var vi båda alldeles tomma i huvudena och jättetrötta. Men det var det värt att få en pålitlig person som har hand om nycklar och blommor.

Vad gäller packning så är den klar. Det är bara att stänga och låsa väskan och väga den. Men vi får ju ha 20 kilo var och upp till fyrtio kilo kommer den ej. Så får handbagaget väga 8 kilo per pers och det klarar vi säkert. Jag har inte vägt väskorna ännu men jag tror inte det ska vara något problem.

Nu vaknar Åke också så nu ska vi ta morgonfika. Klockan är bara 06.37 så det är kanske ändå lite resfeber som väckt mig så här tidigt. Det är ju inte riktigt likt mig att vara morgonpigg. I morgon, då jag måste upp tidigt, är jag nog dödstrött istället.

Goodbye, vi hörs från Marathounta nästa gång.

P.S. Jag har fått en kommentar från ett av mina barnbarn men jag klantade mig och lyckades skicka ut den i cyberrymden. Så om den av er som skrev en kommentar till mormors blogg, läser detta är jag glad om jag kan få tillbaka kommentaren igen. Den handlade om ordvitsar.

Inga kommentarer: