fredag 27 mars 2009

Vår och variernade väderlek

Nu är jag här och här på bloggen också. Resan ner gick bra och Nina o Gunnar hämtade oss som avtalat. Sedan hade vi en vecka tillsammans innan det i går morse var dags för oss att köra dem till flygplatsen i Larnaca. Det är en nätt liten resa på 15 mil men naturen är så vacker och omväxlande och det är motorväg hela sträckan så det känns inte så farligt. Åke körde hem och det var första gången med vänstertrafik för honom sedan 1967. Det gick bara fint och vid framkomsten till Pafos letade vi oss fram till The Mall och handlade det vi trodde vi behövde inför helgen.

Trafiken i denna stad är verkligen rörig. Jag satt med hjärtat i halsgropen flera gånger när det bara dök fram bilar ur någon liten, smal bigata. Dock gick allt bra och vi kom hem i god stil till två kissnödiga och deppiga hundar. De trodde förståss att matte o husse var med hem och när de inte var det lade sig hundarna i varsin korg och surade. Fram emot kvällen tinade de upp och aftonen tillbringade vi i soffgruppen framför TVn med kaffe och hundkex. Missi var inte intresserad av något tilltugg men var nöjd ändå med att ligga i mitt knä och bli kliad.

Mitt i natten vaknade jag av att Missi hoppade upp i min säng och hon helt klart varit ute och lika klart var det att det regnade för hon var genomblöt. BRRRR! Efter en kort stund hörde vi hur hundarna skällde och gnydde och Åke sprang ner för att se vad det var för rabalder. Inget som vi kunde se verkade vara nåt att oroa sig för men vofsingarna ville följa med upp och det fick de så klart. Blella kröp in och lade sig under sängen i datarummet och då började vi bli misstänksamma "Skulle det månne bli åska?" och visst skulle det det! Rätt vad det var började blixtar och dunder yra runt huset och regnet forsade ner. Det pågick i ett par timmar och nu, kl. 12.22 lokal tid, är det fortfarande halvmulet av moln som löper fram över himlen i vild fart. Inga åskmoln syns dock tack och lov för i sånt fall skulle jag inte våga sitta här och datera.

Jag ska i alla fall sluta nu för jag vill inte riskera att det blir blixt o dunder i datorn.
Bye bye från södern.

Inga kommentarer: