lördag 14 mars 2009

Om fyra dygn.

På vårt vardagsrumsbord står en stor, öppen resväska halvfull med en massa prylar. Undrar vad det beror på? Och på vädringsstället som jag tagit in, hänger det kläder. Jag hänger fram, funderar och hänger undan igen. Vi får se vad som slutligen hamnar i väskan.
Alla våra mediciner packade jag först i en handbagagestor dragväska men vid kontrollvägningen vägde den över gränsen som är 8 kg. Så det blev till att packa om till Åkes "LFV-väska". Då stannade vågen på 3,5 kg. Skillnaden mellan väska 1 och väska 2, fem kg, berodde alltså på väskans material och draganordningen.

Jag talade med kusin Ingrid idag och det känns mycket konstigt att tänka på att Einar är borta och att vi inte kan närvara vid begravningen. Men vi kommer att ta en tur norrut i sommar och då kan vi gå till graven och sätta blommor.

F....n, såg just i ögonvrån att HV71 fick ett tveksamt mål godkänt och det är 2-2 mellan dem och Timrå. När det gäller vårt lilla men dock existerande ishockeyintresse så håller vi fortfarande på Timrå, och när det gäller nedre delen av serien så är det Rögle som är närmast.

Nu ska jag sätta mig och hålla tummarna för Timrå men jag vet inte om jag vågar ha den kanalen inställd. Jag kollar resultatet senare.

Fyra dygn kvar som sagt!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: