tisdag 23 februari 2010

Fundringar

Ja, idag har jag fått en förfrågan som tål att tänka på. Platschefen för Vuxenskolan i Landskrona bad mig komma in efter målningen och hon gav mig ett förslag. Att jag skulle fundera på om jag ville leda en studiecirkel "Sy din egen väska". Den skulle i så fall presenteras i tidningen som trycks i juni och som kommer ut i augusti. Det betyder tre studietimmar en kväll i veckan i tio veckor. Preliminärt 18-20.30 med en femton minuters fikapaus på mitten. Det är inget direkt högbetalt jobb, man får väl c:a 100-110 kr/studietimme, d.v.s. omkring 300/kväll. Den största funderingen är dock: Vill/orkar jag ge mig ut och vill jag utföra något vettigt på kvällen?

Sedan fick jag ett chatt på Facebook från Ea och hon vill ha en väska i tyg ett. Toppen! Nu behöver jag dock mer Viledon så det blir en SoS-resa till Svågertorp i morgon. Åke passar samtidigt på att svänga in till hobbyaffären i Bjärred, så vi slår två flugor i ett. Det känns verkligen roligt att folk uppskattar mina väskor. Pengarna jag tjänar på dem öronmärks för en La Gomera-resa med Lisa nästa vinter (tror jag)

I morgon har vi medlemsmöte på FF och då ska årsmöteshandlingarna finnas tillgängliga. Jag ska vara på plats vid 9-tiden och skriva ut och bunta dem, så de som ev. är intresserade kan ta var sitt ex. Det ska bli mycket intressant att se vilka som vill ha.

Det var allt för nu. Ha det!

Inga kommentarer: