torsdag 11 februari 2010

Jaa!

Bilden på väskan och tygerna gjorde susen och jag fick beställning på två väskor i tyg 3. Den ena postade jag igår och den andra ska jag leverera personlligen på måndag. Idag fick jag ett meddelande på facebook från Bonnies systerdotter Ea i Danmark och hon vill ha en väska i tyg 1.

Att lite pengar rullar in är precis vad jag behöver just nu. Min stationära dator tömmer plånboken i en rasande fart. Nu har den fått nytt minne på totalt 4 meg och nytt nätverkskort. Summa 1.896 kronor. Om den inte börjar uppföra sig ordentligt nu, åker den ut från balkongen.

Förra tisdagen körde Kent i snöstorm från Växjö till Malmö. Han sms:ade när han passerade södra infarten till L-krona i 40 km/tim. Han skulle vara i Malmö tidigt på onsdag morgon och därför var det bättre att han sov på hotell den natten. På onsdagskvällen kom han till oss och vi åt gratinerad löksoppa och drack ett underbart rödvin till. Det hette Allegro Primitivo och vi hade fått den av Lone som tack för en hundvakt.

Vi hade planerat att köra till Puttgarden på torsdagen för att bunkra inför festen den 27/3 MEN....både vår och Kents bil är försedda med med dubbdäck! Det kostar 4000 kr per däck (!) om man kör dubbat i Tyskland. Vi fick alltså ändra våra planer. Det blev bil till Trelleborg, färjan till Sassnitz och shopping där istället. Färjeresan var bekväm och tog c:a 4 tim och vi var framme vid spritbutiken som ligger inom hamnområdet, vid 12-tiden.

Den, i jämförelse med Puttgarden, lilla shopen var otroligt välsorterad och enkel att hitta i. Det tog c:a 2 tim att fylla tre vagnar till bristningsgränsen och sedan hade vi 4 timmar att vänta på färjan hem till Trelleborg. Vi satt i bilen och läste, sov och pratade och till slut kom färjan in och vi fick köra ombord. Vi hade bokat hytt och det var skönt att lägga sig några timmar. Kent och Åke fick ta sängarna för vuxna och jag knölade ihop mig på en 140 cm lång barnsäng! Visst är jag snäll, vá? Men eftersom jag oftast ligger ihopkrupen på sidan när jag läser, så var det OK. Mina grabbar snarkade och sov så gott och jag läste och slöade. Omkring midnatt var vi hemma igen och Kent körde ner bilen i vårt garage där den stod säkert till dagen efter, då han körde norrut igen.


Vad gäller fibroföreningen är jag SÅÅÅ trött på tjafs och sladder. Hoppas det blir lugn och ro snart annars "avgår jag och de får skaffa sig ett nytt försvar". Revisorerna började sin genomgång av räkenskaperna igår och jag gratulerar dem, för det kan inte vara för lätt med allt trassel som var i fjol. Kerstin H hjälper dem tydligen, vilket jag har vissa funderingar över men de två revisorerna anser sig tydligen inte "våga" utan s.k. sakkunnig hjälp och ställde det som krav för att ställa upp.

Det snackas en hel del om allt har blivit så märkvärdigt sedan jag började med riktiga protokoll istället för de handskrivna minnesanteckningar som skrevs tidigare. Det är helt lugnt om de vill återgå till det. Mindre jobb för mig bara och det är så klart OK. Jag undrar bara om de hittar några som vill skriva. Förslaget är att uppdraget skall cirkulera bland deltagarna på medlemsmötena och med kännedom om avsaknaden av frivilliga som vill ställa upp med diverse saker, så tror jag det kan bli svårt. Men, som sagt, inte mig emot - tvärtom. Frågan måste dock lösas inför årsmötet och styrelsevalet.

Imorgon är det fredag och jag har bokat tvättid på eftermiddagen. Det har gått några veckor sedan sist, så tvättkorgen är knökfull. Tvättiden är 14-20 så jag behöver inte jäkta.

Nu kommer min älskling med kaffebricka och därför jag säger tack och gonatt för denna gång.

Inga kommentarer: