torsdag 25 februari 2010

Kloka jag!

Tankarna snurrar vidare och inget beslut kommer att tas i brådrasket. Jag har bränt mig tillräckligt ofta när jag direkt har hoppat på något som låtit kul och i efterskott upptäckt att det inte motsvarar förväntningarna. Jag behöver fortfarande, trots min "höga" ålder, utmaningar som innebär utveckling både mentalt och praktiskt.

Det fortsätter att trilla in trevliga sammanträffanden när det gäller Sundsvallsvisiten. I går kom det en inbjudan till Åke, att vara med på en avtackning av hans gamla arbetskompis Åke Lundström och, kors i taket, den är en av de dagar vi är i norr! Kul för honom att under lättsamma former få umgås med gamla polare. Jag har tidigare fått en inbjudan till fibrogruppens jubileum som också sker under den perioden. Det är dubbelt glädjande eftersom jag var en av de ursprungliga grundarna. Vem kunde tro att det skulle leda till att jag några år senare fick åka på läkarkongresser till både USA och Italien och kuska runt hela Sverige och hålla föredrag, ibland ensam och ibland tillsammans med diverse sakkunniga läkare.

Det var tidvis jobbigt som f-n men oftast både roligt och utvecklande. Det passar mig att hålla föredrag, att stå och tala inför en skara människor, liten eller stor. Många tycker det är skrämmande att framträda så men inte jag! Får jag bara en stund på mig till förberedelser så jag tycker jag behärskar ämnet, tror jag att jag skulle kunna snacka om vad som helst inför vilka som helst. Teateapan kallades jag i flickskolan i Stockholm och det passar mig nog fortfarande.

På onsdag är det årsmöte i FF och sedan är det bara ett par veckor tills vi bordar X2000 mot norr. LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bye

2 kommentarer:

inghem sa...

Det ska bli kul att få besök när ni vänder söderut igen. Det blir alldeles för sällan numera. Vi får väl göra en tur till Skåne med husbil i sommar också, trots åsen och annat planerat. Ing

MargS sa...

Ja, det hoppas vi på.Kanske vi kan kontakta de som hyr ut "golf"bilarna Lisa o jag såg när vi var på Ven förra sommaren. I så fall kan vi väl ta en tur över dit?