söndag 21 mars 2010

Lång vecka

Ja, nu har det gått en massa dagar sedan sist. För att ta klänningen först - nä, den hinner inte bli klar. Jag tappade sugen halvvägs för jag har känt mig så trött och haft så ont i händerna varför jag bestämde mig för att ta 50-årsklänningen även på denna fest.

På måndagen den 15 var det dags för pedikyr och manikyr på TechFuturum. Jag kom dit 8.45 efter busstur och promenad. Promenad? Jo, vi fick ju tvåor på bilbesiktningen och Åke lämnade bilen kl. 7 och eftersom jag inte åkt buss till TF tidigare, råkade jag kliva av en hållplats för tidigt och fick halvspringa sista biten för att inte komma för sent.. Jag var hemma igen 12.30 efter några sköna timmar, med råge! Väl hemma blev det snabblunch och sedan promenad till Joakim för klippning. En dag som jag ägnade åt botten (fötter), toppen (håret) och mitt emellan (händerna).

Tisdagen ägnade jag åt att baka tårtor och städa och så blev det onsdag = födelsedag. Jag hade lovat ta med mig tårtor och bjuda på vid föreningens medlemsmöte och det gjorde jag. Damerna sjöng för mig och jag fick många kramar och också ett presenter av fyra av dem.

På eftermiddagen kom först Kaksmulan som gav mig en jättesöt miniorkide. Hon avlöstes av Margareta och Lars-Olof och av dem fick jag en enorm, vacker, tvåstänglad rosa brudorkide.
Slutligen kom Lone och JJ och trots att jag fått ett presentkort på en 90 minuters ansiktsbehandling av henne, hade hon med sig en hel liter Martini till mig.
Förutom måndagens behandling på TF så fick jag 30 tulpaner i en fantastisk bukett av Åke. Och under dagen fick jag också flera kort, telefonsamtal, sms, och facebook-hälsningar.

I torsdags vid 11-tiden fick vi meddelande från SJ att vissa av de tåg vi skulle resa med var inställda. Så jag tillbringade i stort sett hela dagen i SJs telefonkö och slutligen, kl.20.10 (!) kom jag fram och vi kunde boka om våra resor. Jag berättade för damen jag talade med att jag suttit i kö hela dagen och flera gånger blivit bortkopplad, så hon bokade in stor SJ-frukost åt oss som plåstret på såren.

I dag är det söndag och vi har packat och bråkat om vilka och hur många kläder vi ska ha med oss. Jag vann, kanske för att Åke inte såg vad jag packade ner! Imorgon bitti kör grannen Benny oss till stationen, tåget går 06.55 och vi är framme i Sundsvall 15.59 om SJ håller tiden. (HOPPAS!) Där hämtar Kicki oss och sedan, efter en lätt middag, blir det bara slappa och vila.

Jag har Lappen Ove med mig, så jag kan rapportera under resans gång och så kan jag hålla ordning på farmen också. Bye för nu/MargS

Inga kommentarer: