lördag 6 mars 2010

Vårens första picnic.


Vårens första utflykt förde oss först till flygmuseet i Ängelh0lm, sedan till havsstranden vid Viken, där bilden togs under fikarasten. Ute i vattnet och uppe på strandkanten sam respektive gick en stor mängd svanar. Det var svårt att räkna dem men jag kom till minst tjugo stycken.

Därifrån körde vi till Väla, där jag snokade reda på den nyöppnade Zizzi-butiken. Precis som jag trodde hade de extraerbjudanden så här i början och jag hittade en vit tröja och ett mörkt syrenlila linne. Ett plagg 100 kr, två plagg 150 kr. Bra pris och skön kvalitet och som vanligt när det är Zizziplagg, perfekt passform = bra köp.

I onsdags var det årsmöte i fibroföreningen men det är sekretess på de aktiviteterna, så det skriver jag inget om. Allt känns dock bara bra, nu! På torsdagen var vi till Kaksmulan och hämtade bullar och kakor till fölsedan och så ska jag göra en MiaMaräng-tårta. Jag vet ju inte om det kommer några hit men om så sker är det kul att ha godis att bjuda på. Fredagen ägnade jag åt att sy Eas väska. Hon vill ha den i tyg 1 och den blir underbar. Återkommer med bilder på den och på Gittans i tyg 3 senare. Jag har också köpt ett par andra tyger och ska sy upp väskor i dem också så det blir fler väskfoton här framöver. Namnbanden från BeMiMo har tagit slut men jag har hittat en firma i Göteborgstrakten som gör sådana till hyfsat pris. Dock blir texten inte i guld utan i vitt på svart.

Idag är det bara 15 dagar kvar tills vi åker till Sundsvall och OH! vad jag längtar. Hoppas alla har sparat massor av kramar till mig. Snart ses vi ungar!!!!!Älsklingar!!!!!!!!

Inga kommentarer: