söndag 19 december 2010

4:de advent.

Rapport från veckan som gått:
I onsdags var jag på julfika med fibrogänget. För mig var det den sista träffen som medlem, för nästa termin är jag i Sundsvall och har blivit medlems i Sundsvalls Reumatikerförening IGEN. Brottslingen återvänder osv.

På fredagen var jag till frisören och klippte mig. "Min" Joakim är fortfarande sjukskriven så det var Danny som klippte mig men han är också duktig så det blev bra. Jag hade med mig ett foto på Kicki och bad om en liknande frisyr och det fick jag.

I dag, söndag, har vi haft besök av min bror som är nere och hjälper till med Radiohjälpens insamling genom Musikhjälpen. Det är ett gäng programledare som sitter i en glasbur på Gustav Adolfs Torg i Malmö och där spelar de musik folk önskat sig och vidarebefodrar hälsningar som folk ringt eller messat in samtidigt som de skänkt pengar till insamling för Världens Barn. Denna gång är syftet att förhindra försäljning av barn till trafficing, olaglig adoption och annat elände.

Nu är det tre veckor tills jag skall till Varberg för nästa operation av ögonlocken och sedan är det bara två veckor tills flyttlasset norrut går. Spännande, för vi har ej sett vår nya lägenhet själva ännu utan får lite till Kickis åsikt om den, och skrämmande, för vi lämnar Landskrona, en plats vi trivts bra på och där närheten till Kastrup och kontinenten har varit en stor fördel. Men i Sundsvall har vi familjen och den väger tyngre nu.

Snart är det julafton och den ska vi fira för oss själva och det blir nog en liknande dag som de flesta numera - packa, torka skåp och planera för hemresan. Men vi ska så klart äta julmat och titta på Kalle osv.
Och sen blir det nyårsafton. Vi köper ingen champagne utan det spar vi tills vi är på plats i Sundsvall, så skålandet för det nya året blir i vin till Nyårsklockorna från Soliden via TV..

Vi hörs/MargS

1 kommentar:

Janne sa...

ja du, det är allt lite skrämmande att flytta, speciellt om det är lite osäkert om man kommer att trivas i lägenheten. Hoppas att allt går bra för er!! Nu packar vi för julen hos Niklas och sedan för att dra västerut. 4 resväskor och 18 månader!!!