onsdag 5 januari 2011

Jag vet...

att jag har varit lat med bloggandet men det snurrar i mitt huvud av saker som ska kommas ihåg så jag har inte plats för bloggandet.  Det ska förhoppningsvis bli bättre när jag landat i Sundsvall. Men lite kan jag väl skriva när jag nu ändå är inloggad.
Nyårsafton var lugn. Vi tittade på TV och skålade in det nya året i julmust! Jag hade köpt en flaska bubbel men vi tyckte det kändes bättre att vänta med bubblandet till första kvällen i nya hemmet.

Det var meningen att vi skulle köra upp till Peter och Marie i Göteborg på fredag och tillbringa helgen hos
dem och sedan åka direkt till Varberg och min ögonlocksoperation därifrån. Men den planeringen gjordes när vi tordde flytten skulle ske i mitten av februari och när det nu blir av redan 26-27 januari hinner vi inte med den resan. Vi hoppas Lindkvistarna kommer till oss i sommar så vi får visa dem allt vacker som finns kring Sundsvall.

I stället kommer Erik o Gerda från Köpenhamn hit på lunch på söndag och sedan lär vi inte träffa dem på ett tag. Vi får väl se om de också kan ta en tripp upp till norden någon sommar.

Nu ska jag ta och torka bort fågelbajs från utsidan av balkongdörrens fönster för Åke kom just hem med rödsprit som ju inte fryser. Man vill ju inte lämna sånt efter sig, eller hur?

Jag måste dock visa er två bilder jag fått från Kent. Bild ett är när taket på sommarstugan skottas och bild två är när det är nyskottat och innan det börjat snöaa igen vilket det gkorde efter en timme.



Ha det bra till nästa gång/MargS









Inga kommentarer: