söndag 17 januari 2010

Förllåt!

Nu har jag fått bassning från Ingrid igen, för att jag inte skrivit på länge. Det är faktiskt mer än en vecka sedan.

Just nu känns det rätt turbulent i mitt liv. Jag är ju för tillfället kassör i en förening och dessutom fungerar jag som sekreterare också. Nu nalkas årsmötet och valen till nästa år och jag velar fram och tillbaka som åsnan mellan hötapparna. Jag har sagt att jag fortsätter som antingen det ena eller det andra men inte på båda posterna en endaste månad till. En sömnlös natt beslutade jag, att jag skulle säga nej till båda uppdragen men samtidigt som det är mentalt stressigt, så är det kul. Och jag har ju inte så många bekanta här i närområdet så det är synd att skippa nåt som i grunden är givande. Så nu lutar det åt att jag fortsätter som sekreterare ytterligare ett år.

Jag har dock ett villkor - allt skitsnack om att det inte behöver vara så noga med protokoll och skrivelser måste upphöra. En förening som tar emot bidrag från kommunen SKA skötas enligt lagar och regler. Jag struntar högaktningsfullt i hur det gjorts tidigare! Ska jag stå med namnet i papperen, ska det skötas riktigt.

Tänk att det alltid ska vara skitsnack och sladder och kotteribildningar i föreningar. En del säger, att det är värst där det finns mest kvinnor bland medlemmarna men jag har varit med i blandade föreningar och i föreningar där det är mest män och, tro du mig, det är samma sak där.

Jag ska träffa vår bankman på torsdag och gå igenom vårt sparande och vår budgetr för det kommande året. Jag börjar tänka på att flytta tillbaka till Sundsvall om ett pra år. Bonnies död påverkade mig mycket, för den visade hur snabbt livet kan gå förlorat. Så " Vad f-n gör jag här, när ungarna bor i Sundsvall?" Jag lär nog få jobba lite på min gubbe för hans inställning är att han inte åker härifrån på annat sätt än i urna! Jag har till och med varit in på Hemnet och kollat på bostadsrätter!

Nu ska jag göra lite kaffe och ta en stund framförTVn. Ha dé bra så hörs vi snart igen.Lovar!

1 kommentar:

Janne sa...

Håll ut, det kommer snart en vår både ute och inne!