fredag 1 januari 2010

Nytt decennium

Gott Nytt År alla. Idag lider jag av en lätt lomhördhet efter gårdagens fyrverkerismällande. Helt otroligt! Hur i fridens dar har folk råd? Jaja, vi mår ju inte illa av det men det är synd om alla skotträdda hundar. JJ bryr sig inte när han är inomhus men ute blir han rädd. Hur det är med valpen Allan vet jag inte. Det är ju hans unga livs första nyår. Jag får höra med grannen senare.

Vi gick och lade oss 00.30 c:a och jag låg och tänkte på samma datum och klockslag för 44 år sedan. Då hade jag just fått min nyfödda lilla Mia Millimeter i famnen. Tänk vad tiden går fort ändå.

I morgon kl.10 ska jag hänga på låset till Borgeby Skor som börjar sin rea. På förra rean, vid midsommar, var Bonnie med. Denna gång får jag fara ensam. Sedan ska vi till CityGross och handla det som behövs till gratinerad löksoppa med grisini och glace au foure. På kvällen kommer Sandströms och hjälper till att göra slut på maten.

Nu är klockan 15 och det är dags för em-fika. Byebye.

Inga kommentarer: