lördag 2 januari 2010

Uppdatering

Det blev inga skor. Jag hade tänkt mig ett par bruna men det är tydligen inte inne nu. Där sparade jag 450kr. Vi fortsatte en bit söderut från skoaffären till Bjärred Hobby där Åke hittade en påse med en sorts slang, tror jag det var. Kostnad 35 kr och så var han nöjd. Av bara farten körde vi vidare i samma riktning och hamnade på Stoff o Stil. Men jag var duktig och köpte bara två dragkedjor. Den ena hade jag omedelbar användning för och jag har redan bytt ut den trasiga dito i min bruna jacka.

Tyvärr blev det ingen fransk afton heller. I morse ringde Margareta Sandström och berättade att hon tagit över magsjuke-baciller från sitt ena barnbarn, så vi skjuter upp middagen! Inga baciller hitåt, tack.

I dag har vi haft -2 och sol. Nu har det sjunkigt till -8. Ingen snö, bara isfria, torra vägar och tutande flyttfåglar som flög över oss idag, riktning norrut. Snart är det vår!

Inga kommentarer: