lördag 10 november 2007

Snö!

I dag har det snöat - eller rättare, det har kommit snöblandat regn men det ligger ett florstunt lager på grannhusets tak. Temperaturen har i alla fall segat sig över nollan och just nu skiner solen från en, nästan, molnfri himmel.

Vi hade ett par trevliga dagar med Kicki. Hon kom på måndagen och vi hämtade henne i Lund. Både hon och vi var rätt trötta efter en lång dag. Hon med tågresande i 8 timmar och vi med resa till Lund, Malmö (stoff o stil), tillbaka till Lund och sen hem. Det är jobbigt att vara ute med bilen på kvällen för det är värst vad mörkt det är här.

På tisdagen, medan Åke var på behandling, gick Kicki och jag på stan. Vi snokade runt i en del butiker och sedan tog vi kaffe och macka på Gyllene Koppen. Vi kom hem en stund efter Åke. Resten av den dagen ägnade vi åt att småprata och ha det mysigt. Men, som jag tidigare sagt, underbart är kort och på onsdag morgon var det dags att köra in henne till Lund igen. Vi lämnade av henne på Centralen och jag lyckades hålla tårarna inne tills hon kommit utom synhåll. Sedan for vi till sjukhuset för ytterligare en strålning av min guldgubbe.

Denna gång fick jag följa med in och titta hur det fungerar och medan strålningskanonen arbetade satt jag i kontrollrummet med sköterskorna och fick förklarat allt vad de gjorde och hur maskineriet fungerade. Det var mycket intressant.

I torsdags var jag till Joakim, min frisör. Vi håller på att utarbeta en ny frisyr så han klipper bara lite här och där för att få den nya formen på håret och denna gång hade jag med mig en flaska mandelolja som han hjälpte mig med att fördela i hårbotten. Men när jag skulle betala så bad han att få bjuda på detta! Jag fick inte betala någonting alls för han tycker att han klipper så lite så det kan vara gratis. Vilken kille, vá? Det två senaste gångerna har jag fått rabbatt, jag har betalat 100 kr per gång i stället för det normala för en klippning som är 250kr.
Oljebehandlingen gjorde susen för mitt hår och min hårbotten som normalt är så torr. Jag tror inte jag haft så mjukt hår sedan jag var baby och det kliar inte längre i skallen.

I går slog fibron till med full kraft. Jag förstod redan på torsdagskvällen att det skulle bli en pärs för jag hörde hur vinden ven och regnet smattrade mot takfönstret. Och mycket riktigt, på fredagen stormade och ösregnade det och jag tillbringade dagen i sängen med VÄRK. I dag har vinden mojnat betydligt och jag mår bättre.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Mamma
Tack för sköna dager.
Nu är jag frisk, P-O fick köpa imodium i går äntligen vart tarmarna snälla.
Puss/ Kicki