onsdag 28 november 2007

Äntligen

Det blev ett oplanerat långt upphåll i mitt bloggande men det beror på att jag haft nåt fel i programmet. Nu är det Ok så här kommer en liten rapport från Skåne.

I fredags fick Åke sin sista strålningsbehandling och nu hoppas vi att det är över och att han är frisk från cancern. Det togs en massa prover men de har vi inte fått svar på ännu. Den 22/1 ska vi på återbesök på onkologen och då får vi nog veta hur det är. Det verkar dock som om allt är bra. Han har lite biverkningar i form av trötthet och diarre men får han bara sin tupplur mitt på dagen och hyfsad närhet till toalett så fungerar livet alldeles utmärkt.

Vädret har inte varit snällt för sådana som mig, d.v.s. fribomyalgidrabbade. Det har regnat och blåst och varit allmänt jäkligt men i går och nu på förmiddagen skiner solen. Dock hörde jag på lokalnytt att det ska bli busväder igen i eftermiddag. Bäst att jag snabbar på med min promenad för det är inte roligt att streta med ett upproriskt paraply. Fast första ska jag bli klar med tvätten. Promenaden blir nog bort till min massör förresten. Jag ska vara där kl. 11 och det är 2000 steg dit och 2000 steg hem. Då är nästan halva dagsransonen av steg avklarad. Sen beror det helt och hållet på vädret om det blir några mer steg.

Och snart är det jul! Vi stannar i Skåne för det är så dyrt att resa vid den tiden. På grund av restskatten är ju vår kassa lite ansträngd kan man säga så det blir sparsamt med julklappar till familjen i år. Det ska ju vara något som går lätt att sända med post också. Vi får se vad vi hittar på. Presentkort på biobiljetter brukar gå hem hos barnbarnen så det är tänkbart.

Nu måste jag gå o titta till tvätten. Ha det bra alla eventuella läsare.

Inga kommentarer: