lördag 1 december 2007

Ny "karriär"!

Jag har sökt jobb! Jo, det är faktiskt sant. Jag läste en annons i gårdagens tidning om att en som heter Larika vill ha hjälp med bokföring o. dyl. Jag ringde henne och hon kommer i morgon vid 11-tiden och tar med sig exempel på sin hittillsvarande bokföring. Så får vi ta det därifrån och känna hur vi tycker och hur mycket jobb det skulle innebära för mig. Hon har én frisörsalong vid Center Syd i Löddeköpinge och det verkar vid vårt samtal inte som om det skulle vara överväldigande mängd verifikat. Vi har ju inte talat om arvode och sådant ännu men det tar vi väl i morgon. Vi måste ju känna att vi litar på varandra först innan vi beslutar något.

Det vore kul att börja med detta. Dels för att ha lite mer att göra utan att man måste sitta flera dagar i veckan med papperen och dels för att det kan ge pengar till den guldkant vi försakat
p. gr. av skatteeländet.

Jag rapporterar sedan jag träffat henne.

Inga kommentarer: