lördag 8 december 2007

Regning lördag med spridda uppehåll

I dag tänker jag tillbringa största delen av tiden till att kura ihop mig i fåtöljen med en bok som jag just varit på bibblan och lånat. Middagen är redan förberedd och ska bara in i ugnen och det ska min gullgubbe fixa så i dag blir det fru-fri-dagen riktigt.

Hon den där frissan har inte hört av sig om mitt "jobb" och lika glad är jag för jag ångrade mig nästan genast jag talat med henne. Pengarna hade varit bra att ha men inte till vilket pris som helst.

I går fick vi svar på ett brev vi skrev till överläkaren på infektionskliniken på Sundsvalls sjukhus. Det var han som skötte Åke när han hade infektionen i benet och vi ville veta om han trodde skadan kommit av ett slag han fick på benet när han halkade omkull ett par månader innan. Slaget orsakade ett litet, väldigt svårläkt sår och doktorn trodde att det bildats ett hematom då som sedan blivit infekterat och därför var grunden till hela skadan. Vi har en diskussion med Skadia om detta för vi vill ha ut på olycksfallsförsäkringen om det nu är så att
orsaken är olycksfallet. Första svaret från dem var nobben men nu har vi skickat med svaret från läkaren i S-vall så får vi se om de ändrar sig. Om de inte går det kommer jag, envis som jag är, att försöka gå vidare med överklaganden.

Vi har också sänt in en ansökan om bidrag till rekreationsresa som man kan få från Cancer- och Trafikskadades Riksförbund. Så nu håller vi tummarna för ett possitivt svar därifrån också. Men vi lär nog inte höra av varken Skandia eller CTRF före jul.

Nu ska vi ta oss en god kopp te med en lussebulle till och sedan väntar fåtöljen på mig.

Inga kommentarer: