tisdag 18 december 2007

FÖRLÅT!!!!

I går kväll fick jag bassning av min goda vän Ingrid i Mora för att jag inte skrivit något sedan förra lördagen. Nu ska jag bättra mig och här kommer rapport för tiden fram till idag, 18/12.

Söndagen den 9/12 var vi på middag hos Lars-Olof och Margareta Sandström i Helsingborg. Meningen var att vi skulle gå på julmarknad på Fredriksdal före maten men vädrets makter var inte på vår sida så det blev inget av med det. Middagen var dock som vanligt mycket god och sällskapet är ju, också som vanligt, toppen. Det är så roligt att prata gamla tider omväxlande med diskussioner om nutiden och framtiden.

Veckan som gått har varit tämligen stillsam. Ingen julhets här inte! Vi har inte ens börjat planera maten men det blir väl som vanligt skinka, Janssons ( saknar SÅÅ Mias) frestelse, ett par sillsorter, gravad lax och inlagd strömming. Någon av juldagarna planerar vi att åka till något av alla de fina slott som finns här omkring och äta och så kanske vi tar en tripp till Danmark i mellandagarna. Nyårsafton blir också en stilla kväll för oss själva om inte Sandströms hinner hem från London i så god tid att de kommer hit och delar vår champangeflaska. De ska fira julen hos äldsta dottern Anna som bor i där med sin familj.

I morgon ska jag på sista massagen för i år och sedan blir det ingen mera njutning av det slaget förr än i slutet av januari. Hur ska jag stå ut? Försiktig fibromassage är det bästa som finns och tänk att här i Skåne ingår det i högkostnadsskyddet.

Åke mår bra fast hans biverkningar i form av diarreér och trötthet kvarstår om än de har lättat något. Den 22 januari har han tid hos onkologen i Lund och då får vi besked om resultatet men vi tror allt är ok nu för det lät så på läkaren sist fast han så klart inte kunde lova något innan han fått provsvaren.

Jag har just talat med Mia och hon och Kicki är i full gång med diskussioner och planeringar av Mia och Tomas bröllop. Jag tror det kommer att bli en ljuvlig dag, bara vädret är något så när, så vi kan vara ute i trädgården också. Det kan bli lite trångt om alla måste vara inne men med god vilja går allt.

Nu är det dags för te (motverkar diareér) och en lussebulle.

Jag återkommer snart. LOVAR!

Inga kommentarer: