tisdag 4 december 2007

Ny "karriär"? NJA, det vete f-n

Jag tror inte det blir någon karriär som bokförare åt Larika med frisersalongen. För det första ringde hon och sa att hon fått förhinder i söndags och skulle ringa under måndagen. Hon hörde inte av sig i går och antingen har hon ångrat sig, fått någon bättre eller så är hon en slarvmaja och en sån vill inte jag ha med att göra. Det känns rätt bra att hon inte hört av sig för jag började nästan ångra mig sedan jag talat med henne. Det var något med hennes röst som jag reagerade på.

I dag är det fint väder med sol och rätt varmt, d.v.s. 8+. Det blåser inte och känns riktigt skönt så Åke och jag tog en promenad ner på stan och strosade runt och fönstershoppade, tittade in på en databutik och snackade skanner som kan skanna dia-bilder och sedan gick vi på Ost & och Vinbutiken och drack kaffe och åt varsin smörgås. Vi avslutade med en stund på biblioteket där Åke läste flygtidningar och jag valde några läs- resp. ljudböcker. Nu har min gube lagt sig att vila och jag skall fixa till ett mönster åt en dam som jag skall sy byxor till.

Inga kommentarer: