lördag 29 december 2007

Kollar rersor!

I dag är det den 29/12 och ute är det grått, blåsigt och 4 grader plus. Trots det är vi överens om att vi inte saknar snön. Huset vi bor i har tak så här inne är det varmt och skönt. Julmaten börjar sina (tack och lov), kvar är bara några bitar skinka som jag har skurit ned till pytt-i-panna-storlek.

Jag sitter och kollar på Första Resebyråns sidor och tänker boka en resa för oss till solen i slutet av januari. Vi har ju fått 6000 kr. i bidrag till rekreationsresa från CTRF = cancer och trafikskadades riksförbund och då ska man boka via just den resebyrån. De har avtal med samtliga stora arrangörer så jag har tittat på Solresor till Lanzarote den 31/1. Det är en 1-rumslägenhet med havsutsikt och all inclusive för totalt 9360kr för oss två och det tycker jag verkar billigt. Nu öppnar resebyrån först den 2/1 så det är bara att hoppas på att den resan finns kvar annars finns det säkert något annat bra. Vi måste boka via telefon eftersom fakturan ska gå till CTRF.

Jag har så smått börjat fundera vad jag ska ha på mig på Mias bröllop. Det lutar i dagsläget åt kjol och jacka i turkos och så halmhatten så klart med turkost band runt kullen denna gång.
Det kan också duga på Emelies studentfest, tycker jag.

Åke, den stackarn, är utvisad från sovrummet till bäddsoffan i hobbyrummet för han har sprungit ihop med en bacill och hostar så förskräckligt på nätterna. I går var han till apoteket och fick en flaska av något slag och jag tycker det verkar lite bättre idag. Hoppas att inte jag blir smittad! Det finns inget värre (nästan) än torrhosta.

Inga kommentarer: