tisdag 1 januari 2008

Nyårsdagen 2008.

Ja, så är det ett nytt år igen. Det går fortare och fortare tycker jag. I dag fyller vår minsta, Mia Millimeter, 42 år. Det låter otroligt men är sant. Hon verkar ha det bra med sin nya, utvidgade familj och till sommaren ska det ju bli bröllop. Jag har börjar fundera på kläder. Det måste förståss vara något stiligt och ovanligt men med klass. Precis som den knallorange tyllklänningen i flera lager som jag hade på Kickis bröllop för ett par år sedan. Med matchande band i stråhatten och dito slips på Åke. Men än är det 5 månader + kvar så jag behöver inte jäkta.



I dag har jag vidarebefordrat ett mail från Djuskyddet här i stan till alla mina vänner med ett upprop om begränsning av tillstånd för att smälla raketer. Meningen är att samla in namnunderskrifter som sedan ska vidare till politiker, både på lokal- och på riks-planet. I går kväll var det helt hysteriskt här. Det lät som i en krigszon i flera timmar och värst runt 12-slaget förståss. Tänk vad med pengar som skjuts iväg och vad mycket smuts som hamnar i atmosfären. Visserligen är det en tradition men det borde väl gå att begränsa lite i alla fall.

I går kväll fick Åke flytta hem till sovrummet igen för hostan är borta. Det är bra, för det kändes så konstigt att inte kunna sträcka ut handen och känna honom brevid mig. Jag är så van vid det och det är inte så underligt efter nästan 50 års äktenskap.

Nu ska jag gå och ta ett mellanmål bestående av papaya, passionsfrukt och granatäpplen. Åke sover sin middagslur så han får smaka när han vaknat. Jag har vaniljglass till om han tycker det är för "magert" med bara frukten men jag tycker det är underbart friskt och gott. Jag tänkte ha mango till också men den var inte mogen utan behöver ligga till sig en vecka minst.

Ute har molnen just dragit täcket för den soliga himlen och det är bara 1,5 gr. varmt så jag tror att resten av dagen kommer att tillbringas med boken i fåtöljen.

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET TILL ALLA VÅRA SLÄKTINGAR OCH VÄNNER.

Inga kommentarer: