lördag 12 januari 2008

Äntligen sovmorgon!

Nu har jag gått i "skolan" på smärtrehab en vecka och det är både roligt och nyttigt. MEN morgnarna! Tänk att måsta stiga upp 06.30 för att hinna med buss och tåg. Det är inte jag van vid. Men det går rätt bra ändå bara man kommit över chocken då väckaren ringer och man måste lämna varma, sköna sängen. Medan jag duschar lagar Åke gröt, skivar apelsiner och lagar kaffe. Vid 07.30 går jag till bussen och sedan rullar det på. Jag är hemma igen vid 13.-tiden och då blir det lunch och en tupplur på maten. Sedan har vi läxor att läsa till nästa dag. Denna helg ska jag bara njuta av ledigheten och ta högst en promenad om dagen. Fast, just det ja, jag måste klippa och sy en överdel till en dopklänning men det är fort gjort så det blir i morgon.
Åke har gjort samma upptäckt som jag gjorde när han var i Lund på dagarna: det är tomt och ensamt och inte alls så vilsamt som man trodde det skulle bli! Vi är så vana att alltid ha varandra nära.

Nästa helg ska vi förbereda packningen för RESAN vilket innebär att bestämma vad man ska ha med sig för att det inte ska bli för mycket. Jag undrar om man brukar klä om till middag när man har All Inklusive. Någon som vet? Annars blir det väl mest shorts och linnen och badkläder som gäller. Jag längtar!!!!!

Inga kommentarer: