måndag 7 januari 2008

Första dagen på rehab.

I dag har jag varit på smärtrehab i Helsingborg. Väckarn ringde 06.30 och alla ni som vet hur jag är på morgonen förstår att det var segt kort sagt. Men det var ingen idé att gnälla. Åke sa bara:"Gnäll inte. Det är självförvållat!" Men efter dusch och grötfrukost så kändes det ganska bra i alla fall. Bussen gick 07.44 och tåget 08.04 och så var vi, min kompis Eva Öhrnberg och jag, framme vid rehab 08.18. Snabba puckar. Sedan var det teori, träning och massa snack fram till 12.00. Och oj så jobbigt det är att försöka vara koncentrerad när någon pratar och visar diabilder.

Tåget hem gick 12.27 och nu har jag ätit en fillunch och känner mig nöjd med dagen. Fast jag ska iväg en stund igen. Jag ska leverera ett par byxor som jag sytt åt en av reumatikerdamerna. Men sedan blir det sängen och boken och vila resten av dagen, för i morgon börjar det om igen med väckarn kl. 0630.

Inga kommentarer: