måndag 7 april 2008

Solig dag på stan.

I dag skiner solen och det är varmt och blåser inte. Hägg och ginst är i full blom. Krokusar och scilla likaså. Svanar och änder fyller dammarna och det är massor av folk ute och strosar. Jag har gjort några ärenden och så har jag fikat med min man på en uteservering på torget. Sen spanade jag in Hemtex rea och hade sån tur att de hade 7 rosa små ljusstakar för värmeljus, precis sådana som jag ville ha till Mias bröllop. Eftersom det var 50% på allt i butiken kostade de bara 9,50/st.

Jag har också köpt band och midjesnodd till Ellies morgonrock. I morgon ska jag ta en promenad till henne och prova ut längd och ärmlängd. Det går långsamt men säkert med mina egna kläder till Mias bröllop/Emelies student. Toppen är ju klar sedan länge och nu fattas det bara knapphål och knappisyning så är kavajen klar. Kjolen ska jag ta i tu med efter att Lena A´s klänning till dotterns student är färdig. Hon kommer och provar första gången i kväll och sedan tar det bara ett par dagar så är den klar.

Den 17/4 kommer så Kristina som ska gifta sig den 24 juli för måttagning. Hon ska ha en bruddress bestående av kjol med släp, enkel topp och kort kavaj i röd spets! Jag ska fråga Monica om jag kan ta med mig kavajen upp till henne i juni så får hon hjälpa mig med ärmar och isyning av foder. Det sistnämnda är värst. Jag har inte fått riktig kläm på det ännu.

Tänk att nu är det bara 14 dagar till min Åkes 70-årsdag! Jag kan inte fatta att min unge älskare faktiskt är så gammal. Konstigt, jag är ju bara 30 eller hur det nu var. Nu ska jag gå och vila en stund innan det är dags för middag. I dag blir det fiskgratäng med räksås. Mums!

Inga kommentarer: