onsdag 2 april 2008

Vårpromenad

I dag är det vår. Det är 17 grader här på mitt fönster och då är det väl minst 12-13 ute. På min dagliga promenad brukar jag kolla in växtligheten och idag var det otroligt rent av. Ginsten har slagit ut, häggen börjar på att blomma och den dofter härligt och grannens äppelträd har små knoppar. Närmaste grannes gräsmatta är gnistrande blå av scilla och det känns som om man skulle kunna hoppa i och simma i allt det blåa. Tänk vad lite omväxling i vädret kan åstadkomma! I går sken solen från en nästan klarblå himmel, i natt regnade det och i dag är det växlande molnighet och, som sagt, rätt varmt. Jag hade min mjukisdress på mig med en väst över och det blev verkligen varmt. Nu ska jag brassa lite kaffe till oss och servera på balkongen.
Kan man ha det bättre?

Inga kommentarer: