torsdag 16 juli 2009

Det ÄR synd om mig idag!

Jo det är det visst, så! Jag har just kommit hem från tandis som bökat och grejat orimligt lång stund i min stackars mun. Jag hade bestämt mig för att dra ut en tand som satt lång bak i överkäken på vänster sida men min lilla polska tandläkarflicka övertalade mig att låta den rotfyllas och lagas i stället. Men det gick inte! Hon borrade och bökade men hittade inte rotkanalen utan hon fick ge upp och dra ut tanden. Jag fick alltså som jag ville tillslut fast efter en viss omväg. Så nu sitter jag här med bedövning som håller på att släppa och dunkande känsla i käken.

Åke var också till sin tandis samtidigt men han behövde inte lida han. Det var bara en enkel liten lagning som behövdes denna gång.

När vi var klara med detta körde vi till min speciellt godisbutik, Stoff och Stil. Där köpte jag det tyg min kund vill ha i sin klänning, ett rött thaisiden, en dragkedja och ett dekorblad också till hennes klänning. På utvägen tog jag så klart en sväng (det ska jag inte göra, för då gör det ont i plånboken!) och hittade ett underbart, ljugrått tyg med lite glittrande yta. Det kommer att bli toppensnyggt att ha när jag ska med Bonnie och Lone, min båda danska vänninnor, på Ladies Night i Malmö den 24 oktober.

På tal om de båda tjejerna så var vi tre på allsången i Slottsparken igår. Huvudartist var Eddie Oliva och han är verkligen bra. Han sjöng sina gamla godingar plus några nya och vi i publiken sjöng med i de vi kunde. Så vitsade han och berättade roliga historier. Programmet drog över tiden med en hel halvtimme bara för hans skull och jag tror inte det var någon som var sur över det. Vi var nog c:a 1500-2000 personer i publiken och de flesta sjöng för glatta livet. Bonnie hade tagit med sig en termos med kaffe och jag hade med mig mjölk och tre muffins som Åke bakat. Det satt verkligen bra med förtäring mitt i showen.

Nu släpper bedövningen mer och mer, så jag ska lägga mig och vila en stund efter att ha petat i mig två Alvedon.

Hoppas ni mår bättre än jag. Bye bye.

Inga kommentarer: