fredag 3 juli 2009

Varmt idag med.

Jag lovade ju berätta om de plågor tandis utsatte mig för. Det var - noll! Hon borrade så försiktigt och var så lätt på handen att det inte gjorde ont alls, trots att jag inte tog någon bedövning. Det är första gången någonsin som någon fått borra i mig utan kraftig bedövning. Jag var tuff när hon frågade om jag ville ha b och då jag vet hur ont det gör att få sprutor upp i tandköttet, nästan upp i näsan, då det gäller framtänder, sa jag att jag skulle prova utan. Och som sagt, jag kände inget alls. Sedan skrapade hon bort tandsten och det brukat ju också kunna göra s--tont men inte ens då gjorde hon illa mig. Jag blev så nöjd med hela behandlingen. Åkes tandisbesök rörde sig den dagen endast om barttagande av stygn och ytterligare en provning av blivande protesen.



Efter det tandisbesöket körde vi till Lund där min optiker hade det första paret av mina nygamla glasögon klara. Jag hade ju fått för svag styrka tidigare så nu byter de ut glasen gratis. Par två lämnade jag och de blir väl klara i nästa vecka skulle jag tro. Förändringarna i styrka var inte jättestor men det gjorde en jättestor skillnad!





I dag ska Åke till tandis igen för provning och sedan kör vi till Stoff o Stil där jag ska ta tygprover till en kund som vill ha en snygg klänning sydd till sin yngsta dotters bröllop. Hon hade med sig den klänning hon hade på förra dotters bröllop och den satt bra och var snygg men lillasyster vill inte hon ska ha samma klänning en gång till. Och det kan man ju förstå. Vi får se hur det går. Hon vill ha en i siden med en fuskjacka till och på den ska det vara broderier eller nåt ditåt.
Klänningen består av en underdel i tyget och en överdel i fodertyg. På den är det fastsydd en fuskjacka i tyget och där ska det vara glaspärlebroderi (!) Jag tog i ordentligt när hon frågade vad jag skulle ha och så ska jag köpa tyg också. Så det kommer nog att ge en slant till GB-festen i höst. Jag återkommer med gnäll när jag väl insett hur svårt broderiet är! Som tur är har jag två månader på mig och själva klänningen är ju enkel och går ju fort att sy. Men sen..............

För en stund sedan fick jag ett hjälp-anrop från Kent. De behöver ha gardiner sydda till husbilen och de ska vara klara att montera på tisdag em! Men det ska ju bara vara raka stycken så det blir nog inget problem. Tur jag fick förfrågan idag när jag ändå ska till St.o.St. och där är det ju resa så jag ska försöka hitta så billigt som möjligt. Nu är det lunch (på balkongen) och sedan är det snart dags att köra iväg till den stora staden i söder. De reparerar gatorna i centrum så det är ett enlände att hitta fram i centrala stan och det är ju till Västra Hamnen vi ska för där ligget Tandis. Och sen gäller det att trassla sig fram till St.o.St.!

Ha en solig och bra dag alla, för det ska vi ha.

Inga kommentarer: