tisdag 25 augusti 2009

Vilken dag!

Sex båtdynor FÄRDIGA
Phu, jag är slut som......! Dagen började med att jag bestämde mig för att ta itu med mitt dåliga samvete. Jag gick ner i källaren och hämtade upp de resterade dynorna till Bonnies båt. Och, så klart - det är ju sån jag är - så är de nu färdiga alla sex. Fingrarna blöder lite, för det var mycket handsöm, då dynoran var ojämna med urtag för bord och stolpar och sånt. När jag öppnade fönstret för att få lite luft, lyckades jag puffa ut en stor, rund burk med knappar. Den rullade ända ner till takkanten och lade sig till ro i hängrännan!

När maskinsömnaden var avslutad plockade jag bort allt som stod i vägen för mitt anfall på den bort"rullade" burken och då såg jag vad dammigt det var på golvet bakom strykbräda och tillbehörsbord och så fullt med trådar och annat skräp det var överallt. Så jag bestämde mig för att storstäda min "halva" av arbetsrummet men först tog jag stegen, en skurkäpp och svabben, klättrade ut på taket och fångade burken. Det gick bara fint, jag trillade inte ner men jag såg hur förfärligt snutsigt fönstret var. Så innan jag angrep golv och hyllor, tvättade jag fönstret.
Sedan var det dags för dammsugare och dammtrasor och nu är det verkligt rent och fint på min sida.

Jag satt sedan i vardagsrummet, tittade på TV och handsydde det sista på dynorna. När det var klart blandade jag en stor kötbullssmet, rullade 54 stora köttbullar och kokade rabarberkräm på 800 gr rabarber. Stekandet av köttisarna överlät jag till Åke, för vid det laget ville min rygg inte stå rak längre.

Nu ska jag ta mig en välförtjänt och l å n g, varm dusch, skrubba hela mig och smörja in mig med den nya, härliga lotionen, ta på mig rent nattlinne, rena sockor och sedan krypa upp i stora fåtöljen och sippa på ett glas vitt vin som min butler (Åke) serverar mig. Det är säkert nåt på TV att fördriva de sista timmarna av denna dag med.

I morgon är det medlemsmöte på FF och eftersom jag ingår i augusti månads kaffegrupp, ska jag vara där 09.30 för att hjälpa till att fixa fika tills resten kommer. Sedan ska Åke och jag köra hem dynorna till Bonnie, då hon kan inte hämta dem själv. Hennes bil har fått nån form av inälvssjuka och står och väntar på skånska bildoktorn.

Nu är det slut för idag, tack för idag. Byebye.

Inga kommentarer: