söndag 2 augusti 2009

Dagen efter loppis.

Vilken flopp! Arrangörerna, Landskrona kommun och Lions hade helt missat att det skulle vara en jätteloppis i Borstahusen den 1/8. Så de gick ut med stora annonser om loppis i Centrum och jag som just hade städat garderober och källarförråd tyckte det lät toppen, värvade en kompis till hjälp, hyrde ett bord(100 kr) och körde ner och ställde upp grejorna. Visst kom det folk men det var en sipprande rännil mot vad det var i Borstahusen. Det berättade de som varit dit och tittat först. Total vinst 50 (femtio) kronor. I oktober har Lions en inomhusloppis i Centrumlokalen och då ska de kolla att det inte finns andra på gång och då är också alla gårdsloppis slut. Då provar jag och min kompis igen.

I samband med röjningen i källaren plockade jag fram grejor vi ska ha med till Anneli och Mattias om de vill ha dem. De vill ju ha gamla grejor till sitt nyköpta "torp" som ligger i centrala Söderhamn och där är den gamla stilen bevarad trots att huset är helt moderniserat. Bl.a. vedspis med kåpa över i köket och kakelugnar i två av rummen. I köket tror jag våra gamla kopparkärl kan passa bra.Huset ser underbart ut på de bilder vi sett och ligger vid ett grönområde. Ändå är det centralt och Mattias har bara 10 min till jobbet.

Själv går jag kring med en lindad fot! Ja, det är inte så farligt alls, jag sparkade in lilltån i sänggaveln och bröt den troligen. Men eftersom det inte finns så mycket att göra mer än att vänta ut värken, lindade Åke fast tån mot närmaste tå, snodde om en elastisk binda och med det känns det bättre.

Våra "träffar" med tandläkarna fortsätter. I måndags var jag och borrade bort den tillfälliga fyllningen i tand nr. fem i högra överkäken. Tandis bedövade ordentligt, lyckades rensa ur de tre rotkanalerna, lade in en ny tillfällig fyllning, skickade ut mig till kassan och sa: "Välkommen åter nästa onsdag med mer pengar beredd!" Nä, precis så sa hon inte men det förstår ni säkert. På onsdag ska jag alltså dit igen och då ska Åke också träffa sin tandis för att laga det sista lilla hålet.
Sedan får vi se hur det går med min nästa tand. Håll alla tummar för att den klara besiktningen!

Nu ska jag gå ut och äta lunch på balkongen under markisen. Vi har strålande sol och 25 grader varmt nu när klockan är 12.36 och det är nästan för varmt i köket där solen ligger på för fullt.
Hoppas ni har fint väder och en bra helg också.
Bye för nu.

Inga kommentarer: