tisdag 29 september 2009

En vecka till

Nu har vi varit hemma en vecka, knappt, och hunnit andas. Vi kom alltså hem sent tisdag kväll förra veckan. Onsdagen tillbringades i tvättstugan nästan hela dagen och torsdag och fredag satt jag vid telefonen med att kolla upp pappas bankkonton och autogirobetalningar. Eftersom jag haft hand om hans ekonomi de senaste åren har jag "valts" av mina syskon att sköta det kamerala som alltid uppstår i samband med ett dödsfall. Tack och lov var pappa väldigt klar över hur han ville ha det, så det blir inga bråk om petitesser mellan oss tre syskon. För flera år sedan gav pappa mig ett kuvert, att förvara i vårt kassaskåp tills han gått bort. Det kuvertet ska jag ta med mig till Sundsvall nästa vecka. Eftersom mina syskon inte kommer att vara närvarande där uppe när jag öppnar kuvertet, har min bror, Finn, avtalat med sjukskötaren som haft hand om pappa hela den sista tiden, att han ska var närvarande i deras ställe. Han ska signera kuvertets stängning så det syns att det inte öppnats tidigare och sedan samma sak med de papper som finns däri. Han behöver ju inte se vad det står utan bara kunna intyga, att de papper han signerat är de papper som fanns i kuvertet.

På lördag förmiddag kom vår lille lånehund JohnJohn. Han ska vara hos oss två veckor medan hans matte Lone är på båtluffning i den grekiska övärlden. Han är jättemysig och tyst, en idealisk hyreshushund. Han skäller bara när det ringer på vår dörr och så smågruffar han när vårt gamla väggur slår. På natten ligger han på sin filt nedanför Åkes säng, om han inte ligger I Åkes säng förståss.

Söndag=vilodag,verkligen vilodag. Reaktionen efter allt som hänt sista tiden drabbade mig med full kraft. Jag däckade rejält. Tur jag har världens bäste man som fixade allt från att gå ut med hunden, handla, fixa fika och mat, till att massera mina ömma ben och min onda rygg. Han är underbar.

Måndag=tänkte åka till Lill-Olas och stavgå med FF-gänget men det regnade och kändes inte alls inbjudande att vistas ute. Så istället fortsatte jag med samma som på söndagen, d.v.s. slappa.

Tisdag= i dag har jag varit på målningen. Trevligt som vanligt. Påbörjade ett nytt "verk" som förhopppningsvis blir bra. Nu är det kväll och jag börjar bli trött på ögat. Åke o JJ ligger på golvet och kelar. Vi ska bara ta en avslutande sväng runt kvarterat för en liten kissning så är det nattinatt sedan.

Sov gott alla.

Inga kommentarer: