måndag 7 september 2009

Tack

Tack alla snälla människor som önskat oss trevlig resa och en toppendag den 12/9. Lone var till och med hit med ett spännande, tungt paket från Duka som vi inte för öppna förrän på Dagen! Jag döööör av nyfikenhet! Det är på gränsen till straffbar tortyr att göra så.

Nu har Åke gått för att hämta bilen coh sedan ska vi packa in så mycket vi får plats med i bagageutrymmet och resten får stå bakom framsätena. Klädpåsarna med innehåll får ligga på baksätet och likaså kappor och jackor. När vi kommer till Norrköping ska vi försöka gömma det mesta i bak under bagagetaket och det som inte får plats där får vi bära upp till Noreús. Det är Anneli och Mattias som rår för att bilen blir så fullpackad. :). De ska ju ha en massa prylar från oss till sitt gamla torp men det är så skönt för oss att bli av med det. Det är gammalt arvegods som man ju inte vill slänge så jag är så tacksam att ungarna tackat ja till dem.

Gullan är laddad med adresser och koordinater så vi ska hitta fram till de olika målen. "Hem" till Sundsvall hittar vi utan Gullan och likaså till Mora och Fagersta.Men sen kan det så klart bli svårt att hitta till Landskrona! :)

Nu ska jag gå och ladda en balja kaffe. Dels att ha med oss och dels att ta en slurk av innan vi far. Sedan ska jag till min frisör Joakim för perm, klippning och ögonfrans - och ögonbrynsfärgning. Man vill ju vara så mycket som möjligt till sitt bästa när man träffar släkten och alla gamla vänner i norden. För norden är det. Jag ser just att det bara är 3 (tre!) grader varmt i Sundsvall just nu. Brrr! Vinterkläder fram!

Om jag inte fryser ihjäl under resans gång hörs vi när vi kommit hem, frånsett att det kanske kan dimpa ner ett o annat mail under mellantiden.

Ha det så gott och hjälp mig med farmen. Kramar.

Inga kommentarer: