lördag 5 september 2009

Åså är det lördag igen.

Jag har alldeles nyss pratat med Åkes kusin Ingrid i Bergsjö och fått bekräftat att de kommer på vår "fest" nästa lördag. Det känns fortfarande lite retligt att vi inte kan bjuda våra gäster på stor fest som vi tänkt oss och att det måste betala egen förtäring själva. Men vad gör man? Tandläkaren "snodde" en stor del av våra besparingar så det är bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av saken.

Veckan som gått har varit hektisk. Jag har sytt en del kläder till mig själv, plockat ihop allt som Anneli och Mattias ska få till sitt torp och gjort armband till barnbarnsflickorna och halsband till barnbarnspojkarna. En del har ju redan haft sina födelsedagar och fått en slant var och de andra har snart födelsedag så därför tyckte jag jag ville fixa något litet var till dem. Hoppas de gillar småsakerna.

I dag har jag strukit de kläder som ska med och packat in dem i klädpåsar. Resväskorna är uppe från källaren och börjar fyllas. Det gäller att fundera ut vad man behöver ha lättåtkomligt eftersom vi ska övernatta hos Janne och Eva i Norrköping. Därför blir det två väskor. En liten övernattningsdito och en större med resten. Det känns både längtansfullt och gruvsamt att åka. Längtansfull eftersom vi naturligtvis längtar efter våra ungar och gruvsamt eftersom det faktiskt är långt att köra. Tur att vi har vänner på bra precis halva vägen som vi kan pausa hos.

Nu ska jag fortsätta stryka. Snart är det nästa lördag och då ses vi. (Ja, en del ser vi inte förrän helgen efter!)
Kramar från oss till er så länge.

1 kommentar:

inghem sa...

Kör nu försiktigt och njut av resan också. Vi ses senare. Kram Ing